Dagmar Baars

Al bijna tien jaar treedt Dagmar Baars op als ‘bemiddelaar’ tussen kunst en beschouwer. Dat doet ze als docent aan Hogeschool de Kempel en aan Fontys Academie voor Beeldende Vorming. Maar ook met haar eigen onderneming EindBaars Producties, waarin ze projecten ontwikkelt en uitvoert op het gebied van kunst, filosofie en educatie. Daarnaast schrijft ze korte verhalen voor magazines en kunstprojecten. Momenteel werkt ze aan haar eerste verhalenbundel.

>

Diana Bachour

Diana Bachour behaalde haar Fine art Bachelor aan de Damascus University en haar master aan de Makerere University Graphic Designing. Kampala, Uganda. Ze legde zich daar onder andere toe op Afrikaanse en Arabische cultuur. Ze volgt nu de master Kunsteducatie aan de AHK en zet zo haar academische ontwikkeling voort als onderzoeker, kunstmaker en opvoeder in kunst, diversiteit en inclusie. De kracht van de integratie tussen kunst en culturen is waar ze in gelooft. Kunsteducatie geeft haar de ruimte om deze integratie te interpreteren en relaties te creëren tussen identiteit en de consistentie van de hedendaagse wereld.

>

Emiel Copini

Emiel Copini is als onderzoeker, docent en adviseur in kunst- en cultuuronderwijs vooral geboeid door praktijkgericht werken en mensen met verschillende achtergronden samen te brengen om een collectief leerproces te laten ontstaan. Hij is docent bij de master Kunsteducatie van ArtEZ en onderzoeker bij het lectoraat AECT. Daarnaast werkt hij als zelfstandig ondernemer aan onderzoeksprojecten, onder andere op het terrein van filmeducatie (Copini Film en Cultuuronderwijs).

>

Gabriela Acosta Camacho

Gabriela Acosta Camacho studeerde af aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten aan de opleiding docent Dans en aan de master Kunsteducatie. Ze werkt o.a. in het hbo bij Codarts en AHK en voor diverse culturele organisaties als Oorkaan en de Nationale Opera & Ballet. Het is haar missie om gelijke kansen te creëren voor kinderen en jongeren door de kracht en veelzijdigheid van kunsteducatie.

>

Harm Hofmans

Harm Hofmans is gefascineerd door de menselijke conditie in digitale tijden. Als hoofd educatie van MU Hybrid Art House doolt hij graag rond in uncanny valleys en back alleys van de populaire cultuur. Daar stelt hij vooral vragen en stimuleert hij leerlingen om zelf de wereld te bevragen als kunstenaar. Binnen het educatieve programma De Creatieve Code van MU daagt hij leerlingen verder uit om te reflecteren op de digitale systemen om hen heen.

>

Hilde De Pessemier

Hilde De Pessemier is programmeur voor vier Brusselse gemeenschapscentra. Daar zorgt ze voor theater-, muziek-, film- en kunsteducatief aanbod voor kinderen en jongeren vanaf 2,5 jaar, de leeftijd dat kinderen in België naar school gaan, tot het laatste jaar middelbaar onderwijs.

>

Jappe Groenendijk

Jappe Groenendijk is filosoof, schrijver en dramaturg. Hij is studieleider van de master Kunsteducatie van de Amsterdamse Hogeschool van de Kunsten. Aan deze opleiding doceert hij kunstfilosofie en is hij als docent verbonden aan de master DAS Creative Producing. Daarnaast werkt hij als freelance dramaturg, is hij co-auteur van de lesmethoden Bespiegeling-Kunsten in samenhang en Contrast-CKV havo/vwo, bestuurslid van dansgezelschap Back Bone | Alida Dors én bestuursvoorzitter van Stichting Doek, een collectief van improvisatiemusici.

>

Piet Hagenaars

Piet Hagenaars promoveerde op een historisch onderzoek naar cultuuronderwijsbeleid van de kabinetten Den Uyl tot Rutte-II voor het funderend onderwijs. Momenteel onderzoekt hij het cultuuronderwijsbeleid voor de pabo’s. Op verzoek leidt hij complexe vergaderingen en geeft hij advies over het kunstvakonderwijs.

>

Tijl Bossuyt

Tijl Bossuyt is artistiek en zakelijk leider van De Veerman. Laverend tussen kunst en maatschappij organiseert De Veerman kunsteducatie en participatieve kunstprojecten in Vlaanderen. ‘Gebeten door kunst’ is een slogan die hij graag gebruikt en hij ziet ’het spreken waarover je niet spreken kan’ (naar Stefan Hertmans) als grootste uitdaging voor zijn werk. Spelen is voor hem een must om te blijven denken en leren.

>

Wilma Franchimon

Wilma Franchimon is voorzitter College van Bestuur van kunsthogeschool Codarts en eindverantwoordelijk voor strategie en dagelijks bestuur van het Rotterdams conservatorium. Zij is een van de initiatiefnemers van het Rotterdam Arts & Sciences Lab (RASL), een unieke samenwerking van Codarts, de Willem de Kooning Academie (Hogeschool Rotterdam) en de Erasmus Universiteit Rotterdam. Ze bekleedde diverse management- en bestuurlijke functies en gaf advies bij verandertrajecten. Voordat ze naar Codarts kwam, was ze kwartiermaker bij Cultuurweb Westland. Wilma Franchimon volgde het Rotterdams Conservatorium (nu Codarts) en stond geruime tijd op het podium als sopraan.

>
Verbinden, verruimen en verdiepen Wat ons scheidt en bindt Illustratie: Raymond TeitsmaZuiderburen Eén plus één is meer