INHOUD KZ01//2023

 

THEMA: NAMAAK OF ZELFBEDACHT
19 Intro Namaak of zelfbedacht
20 Copyright en kopieerplicht Over imitatie en originaliteit in de schilderkunst
26 A slice of (real?) life Over traditie en innovatie in de theaterles
29 De lucht tussen je kleren jatten, hoe doe je dat?
30 Stravinsky met soul ‘Een tijdloos verhaal over verleiding, teleurstelling en de duivel’
33 De verkleedkist maakt het verschil
36 Doe maar (net niet) na! Kunstwerken als mede-docent
40 Copy-paste met credits Tekst jatten voor een nieuw verhaal
43 Inspiratiebronnen en voorbeelden in de beeldende vakken en muziek
46 Niets is werkelijk origineel

ALGEMEEN
08 Schep ruimte! De tool Ruimte en de gezamenlijke ontwikkeling van cultuureducatie in leergemeenschappen
12 In de huid van Bach
14 Kunstdocenten in de basisschool Een eersteklas oplossing voor het lerarentekort?
16 Aanbod kunstzinnige oriëntatie
48 Nieuwe structuur kunstvakken Advies voor beweging in de bovenbouw
52 Enthousiasme, klooien en leren Rotterdamse leercommunity voor technologie in muziekonderwijs
55 De kunst van betekenisvol ontwerp Een competitie die de expertise van toekomstige kunstdocenten als educatief ontwerpers zichtbaar maakt
58 De tas (1)

RUBRIEKEN & COLUMNS
03 Redactioneel
06 Beeldreportage Esther Bruggink
13 Jonge Kunstbelevers Milan van Boxtel
24 Beeldreportage Jan van de Wiel
28 De Canon van Rop Echte romantiek
34 Centerfold Ifi Liu
42 Buitenblik Loes Faber
50 Weerwerk De Stem van de Burger
54 Van Gerwen denkt door De wanhoop nabij
59 De stagiair(e) Elias Cafmeyer
60 Beeldreportage Dood Paard
62 Achter de schermen
64 Cultuurbarbaar
66 Lidstaat & Helpdesk VLS/VONKC
67 Colofon

Inhoud KZ05//2024 Inhoud KZ01//2024 Inhoud KZ06//2023 Inhoud KZ05//2023

Cover #6

Radically Mine! 2024 Winnend object juryprijs Leerlingenwerk vso De Berkenschutse (Heeze) Van Abbemuseum Foto Damion Thakoer (fragment)