INHOUD KZ03//2021
THEMA
19 Intro: Constructieve ontevredenheid
20 Kunst (te) algemeen
26 Beeldenstorm Over het maatschappelijk belang van het eindexamenonderwerp Burgerlijke cultuur van Nederland in de 17de eeuw
29 Leerlingen over kua
30 Een inclusieve(re) geschiedenis van de kunsten
33 Leerlingen over kua
36 De toekomst van de eindexamens in de kunstvakken
40 Toetsen in kunst (algemeen) ‘Less is more’
43 Startbekwaam voor kunst (algemeen)? Resultaten uit een onderzoek naar de startbekwaamheid van de (bijna) afgestudeerde student Docent Muziek
46 Al mailend denken over kunst (algemeen)
ALGEMEEN
08 Het kind van de rekening? Artistieke vakken bedreigd in het secundair onderwijs in Vlaanderen
12 Fotografieles op de basisschool Gereedschap voor het leven
14 Doorgaan en verbreden Vijf jaar Méér Muziek in de Klas
16 Buster Keaton leren ontdekken
48 Kinderen kiezen kunst De Kleine Catalogus van de Collectie van S.M.A.K.
52 Naar inclusieve kunsteducatie
55 Aanleg-syndroom en imagoprobleem Het fatum van de kunstvakken
58 dARTling terug naar Darling
RUBRIEKEN & COLUMNS
03 Redactioneel
06 Beeldreportage: Welcome to The HOUSE OF DAAN
13 Jonge Kunstbelevers: Ronja Bleekemolen
24 Beeldreportage: April Fool 2020
28 De Canon van Rop: The War of the Worlds
34 Centerfold: Theater Tuschinski
42 Buitenblik: Willem Elias
50 Weerwerk: Silver Tjepkema
54 Van Gerwen denkt door Nepmuziek in televisiereclames
59 De stagiair(e): Chacen van de Ven
60 Beeldreportage: Puck Verkade
62 Achter de schermen
64 Cultuurbarbaar
66 Lidstaat & Helpdesk VLS/VONKC