INHOUD KZ04//2023
THEMA: VERBINDEND KUNSTCURRICULUM
19 Intro Verbindend curriculum
20 Wat zou ieder kind moeten mogen leren over kunst. Over het nieuwe curriculum voor po en onderbouw vo
26 Burgerschap, als dans de taal is
29 Als de basis maar goed is
30 Cultuur op het menu. Hoe kunnen de NPO-gelden voor cultuureducatie het verschil maken?
33 Film in de lijn van het curriculum
36 School en Omgeving. Een rijke samenwerking voor meer kansengelijkheid
40 De nieuwe muziekdocent
43 Kunstonderwijs: dromen en doen
46 Een doorlopende leerlijn naar CKV. Samenwerking tussen kunstvakken in de bovenbouw
ALGEMEEN
08 Creativiteit breed benaderd. Werken aan de brede creativiteitsontwikkeling op de basisschool
12 Kunstopdracht. Gebroken Glass
14 Aangeraakt! De kracht van dans voor het mentaal welzijn van kankerpatiënten
16 Wiersma pakt door. Onderwijsminister geeft voorrang aan kerndoelen
48 Elk jaar hetzelfde paasei
52 Schat Waar Gaan We Heen?
55 Taal leren met je lijf
58 De tas (4)
RUBRIEKEN & COLUMNS
03 Redactioneel
06 Beeldreportage. Eigen Schuld, Mart Veldhuis
13 Jonge Kunstbelevers. Couson
24 Beeldreportage. SiMSALABiMS, George Adegite
28 De Canon van Rop. De vierde wand
34 Centerfold Maarten Baas
42 Buitenblik Carine Bloemhoff
50 Weerwerk DAT!school
54 Van Gerwen denkt door. Bellen in de publieke ruimte
59 De stagiair(e). Roos Stapel
60 Beeldreportage. Frank Moritz
62 Achter de schermen
64 Cultuurbarbaar
66 Lidstaat & Helpdesk VLS/VONKC