INHOUD KZ05//2021

THEMA 
19 Intro – De kunstklas is overal
20 Kunsteducatie en artistiek onderzoek – Van gedeelde problematiek tot bondgenootschap
26 Limonade gieten in zee – Waarom performance kunst in CKV thuishoort
29 Zelf proberen en daarvan leren
30 Beroepsopleiding voor circusartiest
33 Musilene is meer dan een orkest – Het orkest als alternatieve leercontext voor de muziekacademie
36 Kunstenaars en wetenschappers leren van elkaar – Kom uit je eigen kennisbubbel
40 Student Life voor optimaal studentwelzijn
43 Improvisatie als instant conversatie
46 Informal learning in music

ALGEMEEN
08 Kunst ervaren en doorgronden
12 Hoe groen kunnen we het maken? – Duurzaamheid in de beeldende vakken
14 Het alledaagse verbeeld – Dialoogscènes verfilmen met leerlingen
16 10 jaar leerorkest The Residents – Het succes van de Haagse aanpak
48 Fuck the system – Bertolt Brecht en actuele brandende kwesties
52 Muziek die de moeite waard is (2)
55 Digitaal theater in het onderwijs
58 Een cultuurcoach, wat is dat?

RUBRIEKEN & COLUMNS
03 Redactioneel
06 Beeldreportage – JanIsDeMan
13 Jonge Kunstbelevers – Elvis Rot
24 Beeldreportage – Rolf Projectenaar
28 De Canon van Rop – Hooggespannen verwachtingen
34 Centerfold – Nicole Beutler Projects
42 Buitenblik Marieke Vegt
50 Weerwerk Anna Reuvers
54 Van Gerwen denkt door – Muziek als achtergrondruis
59 De stagiair(e) – Bodil Loos
61 Lidstaat & Helpdesk – VLS/VONKC
62 Achter de schermen
64 Cultuurbarbaar
67 Colofon

52. Muziek die de moeite waard is 48. Fuck the system 28. De Canon van Rop 08. Kunst ervaren en doorgronden

Cover #5

 

Mindblooming Jada de Jong (5 havo, Veluws College Walterbosch, Apeldoorn). 20cm x 20cm x 40cm, acrylverf-hout-kunststof