INHOUD KZ06//2022
THEMA
19 Intro Zeven meesterproeven
20 Onderzoekend in de onderwijspraktijk
23 Minecrafting the curriculum
28 Leerkracht van betekenis Kunstonderwijs op de basisschool
31 Spelen is ook leren Kunsteducatie biedt speelruimte
36 Met kunst het algoritme bevragen
40 Verbindend en transdisciplinair in het mbo
44 Wie ben jij als docent?
ALGEMEEN
08 Muziekscholen weer naar majeur? Heeft muziek in ons land nog wel toekomst?
12 Samenwerken met je idool
14 Ode aan de Twijfel Kunstenaars, filosofen en vakdocenten brengen met jongeren een Ode aan de Twijfel
16 Terug- en vooruitblikken Masteropleidingen Kunsteducatie reflecteren
48 Wat vinden onze lezers ervan? Rapportage lezersonderzoek Kunstzone
52 Een bezem door je taalgebruik
55 Onvergetelijk Museumbezoek voor mensen met dementie
56 CSE’s kunstvakken vmbo 2022
60 Muziekdocent 2022 Tineke van Dijk
RUBRIEKEN & COLUMNS
03 Redactioneel
06 Beeldreportage WHO CARES
13 Jonge Kunstbelevers Megan Lehmann
26 Beeldreportage Regelcircus
34 Centerfold Esther Kroezen
39 De Canon van Rop Berlage in Usquert
43 Buitenblik Dorothee van Kammen
50 Weerwerk Lisa Calmer
54 Van Gerwen denkt door Kunst, goed leven en internet
58 Beeldreportage Aimee de Jongh
61 De stagiair(e) Sylvain Houben
62 Achter de schermen
64 Cultuurbarbaar
66 Lidstaat & Helpdesk VLS/VONKC
67 Colofon