INHOUD KZ02//2021

 

THEMA
19 Intro: Toekomstperspectief
20 Inclusieve kunsteducatie: wat kan de opleiding betekenen?
26 Diversity for What? Van bewustwording naar actie
29 Dansant burgerschap Samen dansen en verbinden
30 Experimenten in ontmoeten Onderzoek naar sociaalartistieke praktijken
33 Moeilijke vragen niet verbannen Musea gaan met elkaar in gesprek
36 De democratische potentie van kunsteducatie
40 Curriculum in multiperspectief Bevindingen uit een kwalitatief onderzoek
43 Praten over gelijke kansen
46 Voor het voetlicht treden

 

ALGEMEEN
08 Opdracht en Onmacht Cultuuronderwijsbeleid heeft sturing op draagvlak nodig
14 Van crisis naar vernieuwing Hoe de pandemie leidt tot innovatief aanbod van schoolvoorstellingen
16 Muziek is Meer
50 Back to basic Expertises van culturele instellingen voor het onderwijs
55 Artificial Creativity Creativiteit in een tijdperk van transhumanisme
58 Luister naar je leerlingen

 

RUBRIEKEN & COLUMNS
03 Redactioneel
06 Beeldreportage: The Kyteman Family
12 Kunstopdracht 07
13 Jonge Kunstbelevers: Jelmer Scholte
24 Beeldreportage: Tja Ling Hu
28 De Canon van Rop: Nachtzwaluwen
34 Centerfold: Telemagic (TELEMAGIC.ONLINE)
42 Buitenblik: Bodil de la Parra
48 Weerwerk: Nour Barakat
54 Van Gerwen denkt door Foto’s met Punctum
59 De stagiair(e): Ilayda Eker
60 Beeldreportage: Kustaa Saksi
62 Achter de schermen
64 Cultuurbarbaar
66 Lidstaat & Helpdesk VLS/VONKC
67 Colofon

54. Foto’s met Punctum 46. Voor het voetlicht treden 20. Inclusieve kunsteducatie 16. Muziek is meer

Cover #6

Leerlingwerk VAVO Rijnmond College (Rotterdam)