INHOUD KZ06//2023

 

THEMA: KUNSTONDERWIJS & ARTIFICIËLE INTELLIGENTIE

19 Intro Move 37
20 Zonder AI-geletterdheid leveren we kunst en cultuur uit aan Silicon Valley
26 Muziek produceren met AI. De gereedschappen die je kunt inzetten
29 Betere opdrachten dankzij AI
30 Generatieve AI: ezel of koppige leerling?
33 Kunst(matige)analyses in de klas
36 AI en beeldvorming. Hoe technologie raakt aan ons menszijn
40 De kunst van prompt design
43 Ethische standaarden van kinderen bij AI
46 AI in het (kunst)onderwijs. Systeemtechnologie die vraagt om actief experimenteren

ALGEMEEN
08 Handen uit de mouwen! Kunstzinnige activiteiten ontwerpen via backward design
12 Succesvolle vo-filmpraktijken
14 Workshop met concert. Experimenteren met componeren en naar een concert
16 Cultuurcoördinator in het vo. Meerwaarde of meer werk?
48 Design Thinking. Creëren, innoveren en leren: creatieve oplossingen voor complexe uitdagingen
52 Aanraking als feedback. Kan dat (nog)?
55 Samen verwonderen. Een museum voor de toekomst maken met en voor het onderwijs
58 De (onverwachtse) ontmoeting. Vertellen, luisteren en ontmoeten in kunstonderwijs

RUBRIEKEN & COLUMNS
03 Redactioneel
06 Beeldreportage Jeroen van der Most: Letters from Nature
13 Jonge Kunstbelevers. Gido Dirkmaat
24 Beeldreportage. Dead End Gallery
28 De Canon van Rop. Puzzelen op het dak
34 Centerfold. Tekening van AI
42 Buitenblik Oumaima Hajri
50 Weerwerk Simon Uyterlinde: Thuisbasis
54 Van Gerwen denkt door. Spotify verdunt de muziek
59 De stagiair(e) Babs Oussoren
60 Beeldreportage. Frank Hutchison
62 Achter de schermen
64 Cultuurbarbaar
66 Lidstaat & Helpdesk VLS/VONKC

Inhoud KZ05//2024 Inhoud KZ01//2024 Inhoud KZ05//2023 Inhoud KZ04//2023

Cover #5

 

Wapke Feenstra van Myvillages
i.s.m. Van Abbemuseum
©2024 Koe en Landschap
(Genneperhoeve) fragment